menusearch
sohacompany.ir

مشاوره و استقرار استانداردهای ایزو

پنج شنبه بیست و ششم آذر ۹۴
(0)
(0)
مشاوره و استقرار استانداردهای ایزو

مشاوره و استقرار استاندارد  ISO, HSE, HACCP, CE و ...

مهندسین مشاور سها اطلاعات کامل در مورد مشاوره و استقرار استاندارد  ISO, HSE, HACCP, CE و ... را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر الزامات استانداردها به درستی اجرا نشود ممکن است مزایایی در پی نداشته باشد امکان ورود صدمه به سازمان شما وجود خواهد داشت.

پس مشاوره و استقرار استاندارد  ISO, HSE, HACCP, CE و ...  را از ما بخواهید. بوروکراسی، تلاش مجدد، تلاش بی ثمر برای نگهداری، هزینه های استانداردها. و بدتر از همه، فرسودگی [خستگی] و اجتناب از کنترل های مهم.

اما با یک برنامه ی مشاوره و استقرار استاندارد ISO, HSE, HACCP, CE و ...   خوب مزایای محسوسی در دسترس هستند.

متاسفانه گزارشات عمومی کمی وجود دارند که دارای مدارک محکم و داده های خوب برای آنالیز باشند. بسیاری از سازمان ها مزایا را کسب نکردند اما استانداردها را برای اهداف بازاریابی خود حفظ کردند و فقط نمی‌خواهند درباره ی آن صحبت کنند.

خیلی از مزایا “ملایم” و وابسته به کمیت هستند و حتی وقتی مزایای قابل لمسی به دست می‌آید، بیانگر این موضوع است که وضعیت پیش از استانداردها از آنچه که باید باشد کمتر “خوب” بوده و خیلی وقت ها سازمان ها هم خواهان پذیرفتن این موضوع نیستند.

بنابراین داده های عمومی برای پشتیبانی از مزایای کیفی وجود ندارد.

مزایای محسوس مشاوره و استقرار استاندارد  ISO, HSE, HACCP, CE و ...

علاوه بر پشتیبانی از پروسه ها (مثل بررسی مدیریت، کنترل مستندات، آموزش، رقابت و ....) مدل استانداردها پروسه های جاری اصلی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد، معمولا بعضی از این پروسه ها در QMSما آنطور که باید منظم نیستند.

استانداردها به ما فرصت می‌دهد تا آنها را بررسی کنیم، در مورد کنترل های ارزشمند مناسب مطمئن شویم و کمترین ارزش ها را نیز از پروسه ها استخراج کنیم. اگرچه این پروسه ها بطور مستقیم ارزش آفرینی نمی‌کنند، امکان آن هست که پیشرفت ها در ارتقا ارزش جاری کمک کنند.

برای نمونه، کنترل بهتر مستندات باعث تسهیل و آسانی در پروسه ی تولید می‌شود. وجود مشکل در یک پروسه ی پشتیبانی باعث فلج شدن کامل پروسه ی تولید می‌شود. مستندسازی غلط زمان تولید، مواد مصرفی، و منابع را هدر می‌دهد.

طبیعت بازدارنده ی پروسه های پشتیبانی بهتر، که با ریسک متوازن شده اند مزایای محسوسی خلق می‌کنند. گرچه بازهم نسبی هستند اما همچنان بسیار حقیقی اند.

نتیجه آن است که مشاوره و استقرار استاندارد  ISO, HSE, HACCP, CE و ... به طور محسوسی نظم، ثبات، و پیشرفت را در پروسه ها ی شما ایجاد کند اما نحوه ی توجیه و تعیین کمیت آن برای شما دشوار است.

اگر پروسه های قابل تکرار منظمی داشته باشید که از پیش دارای پیشرفت باشند متوجه ی مزایای کمی می‌شوید زیرا عملکرد شما از اول هم خیلی خوب بوده. اگر کارهایی باشد که برای پیشرفت انجام دهید، مشاوره و استقرار استاندارد ISO, HSE, HACCP, CE و ...   در تحقق آن به شما با ارائه ی ساختار و انگیزه کمک می‌کند.

در عمل، سازمان ها تاسیسات بهتر و مرتب تر در اختیار خواهند داشت. مستند سازی و مدارک در مکان صحیح خود و به روز خواهند بود. معیار ها (که باید واقعا دارای آنها باشید) افزایش عملکرد را نشان خواهند داد و این اطمینان وجود دارد که کارها  با اعتماد بیشتر انجام می‌شود.

مشتریان نیز می‌توانند از این اعتماد مطمئن شوند. این امر باید به عملکرد بهتر، خطا های کمتر، تحویل به موقع ی وطمئن تر و تعهد بیشتر مشتری منجر شود. از نظر فنی این امر همزمان مساوی است با منافع و رشد بیشتر.

این موضوع درباره ی  استاندارد است و نه گواهینامه، اما ممیزی هایی که الزام گواهینامه هستند نیز انگیزه ی نظم و سازمان بندی بهتر را فراهم می‌کنند.

درحالی که فکر می‌کنید بدون گواهینامه “این قدر خوب” باشید، ممیزی ها ی محتمل الوقوع باعث مرتب سازی سازمان و عملکرد می‌شود. ممیزی مرتبط با گواهینامه خود مزایای ملموس به همراه دارد.

مشاوره و استقرار استاندارد  ISO, HSE, HACCP, CE و ...   به صرفه جویی در زمان، هزینه و کاهش اشتباهات و در نتیجه به بهبود خدمات به مشتریان کمک می‌نماید.
قصد استانداردی مانندایزو 9001، بهبود کار داخلی سازمان به منظور کمک به شما در دستیابی به ثبات بیشتر در کیفیت خدمات است مشاوره و استقرار استانداردایزو 9001،  آنچه که شما در حال حاضر انجام می‌دهید را بهبود می‌بخشد و  فرآیندهای مرتبط با فعالیت های شما را با توجه به  الزامات استاندارد ایزو 9001، مستند و اجراء می‌نماید  نتایج به دست آمده منجربه افزایش بهره وری و سودآوری می‌گردد.

مزایای مشاوره و استقرار استاندارد ایزو 9001 برای سازمان ها:

حمایت مدیریت ارشد برای مدیریت فرآیند کارآمد
افزایش بهره وری و مزیت رقابتی
مشخص نمودن مسئولیت ها در سراسر سازمان
بهینه نمودن فرآیند ها
بهبود ارتباط با کارکنان و مشتریان
فراهم نمودن سیستم ارزیابی جهت بهبود مستمر
فرصت های بازاریابی و ورود به بازارهای جدید
کاهش هزینه ها
افزایش سود آوری

برخی از مزایای مشاوره و استقرار استانداردایزو 9001 برای مشتریان:

بهبود کیفیت و خدمات
تحول بموقع محصولات و خدمات
کاهش برگشتی محصولات و شکایت مشتریان
ردیابی محصولات و خدمات
ممیزی مستقل توسط شرکت های گواهی دهنده خارجی، اخذ گواهینامه استانداردها  بمنظور اطمینان به مشتریان در خصوص تعهد کیفیت

درایران از سال ۱۳۷۵ سیستم مدیریت کیفیت استانداردها ایزو 9001 در صنایع تولیدی بزرگ ایران استقرار یافت و سپس این استاندارد محبوب در سایر سازمان های کوچک و بزرگ و بخصوص سازمان های خدماتی استقرار یافته است.

متاسفانه اکثر سازمان ها ی ایرانی بدلایل مختلفی از تمامی مزایای استقرار استانداردها ایزو 9001 بهره مند نیستند و فقط گواهینامه استانداردها‌ آنها بعنوان ابزاری برای تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد .در زیر به برخی از مهمترین دلایل عدم بهره مندی از مزایای مشاوره و استقرار استاندارد ایزو 9001 و  ISO, HSE, HACCP, CE و ... ایزو 9001 در شرکت های ایرانی اشاره می‌کنیم:

–     عدم استفاده از مشاور باتجربه و استقرار استاندارد  ISO, HSE, HACCP, CE و ...

متناسب نبودن مستندات استانداردهاطرح ریزی شده با اندازه، ابعاد و پیچیدگی فرآیند های سازمان.
–    
عدم حمایت مدیریت ارشد سازمان جهت استقرار سیستم مدیریت کیفیت استانداردها

شایان ذکر است برخی استانداردها مانند ایزو 9001  طوری طراحی شده است که با سایر استانداردهای سیستم مدیریت مانند ایزو 14001 محیط زیست،OHSAS 18001ایمنی و بهداشت شغلی (و ایزو 45001)وایزو27001 (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات) سازگار باشند. که ترکیبی از این استانداردهای مکمل را (در صورت استقرار مطلوب) می‌توان بصورت یک سیستم مدیریتی یکپارچهIMS  پیاده سازی نمود. استقرار سیستم مدیریت یکپارچهIMS با به یکپارچه سازی اصول سیستم مدیریتی مشترک مدیریتی، می‌تواند هزینه های قابل توجهی را در سازمان کاهش دهد.

جهت بهره مندی از خدمات مشاوره و اخذ گواهینامه های استاندارد توسط شرکت مهندسین مشاور سها اینجا کلیک کنید.

 

 
گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر